Rigsarkivets tilsyn i 2020

Rigsarkivet fører i 2020 et tilsyn med statslige myndigheders dokumentation. Statslige myndigheder skal oplyse, hvad de har it-systemer og papirarkivalier.

Formålet med tilsynet er at indhente viden om statslige myndigheders dokumentation: Er alle it-systemer anmeldt til Rigsarkivet, hvilke teknologier anvendes? Hvilke papirsager har I, og opbevares de på betryggende vis? Rigsarkivet bruger oplysningerne til at planlægge statslige myndigheders kommende afleveringer.

Statslige myndigheder får i slutningen af februar 2020 en mail med link til spørgeskema om hhv papirarkivalier og it-systemer. Spørgeskemaet skal være besvaret inden udgangen af april 2020.

Rigsarkivet afholder informationsmøder om tilsynet og de opgaver, som statslige myndigheder har i den forbindelse:

  • Torsdag d. 17. december 2019 (fuldt booket)
  • Torsdag d. 9. januar 2020 (fuldt booket)
  • Tirsdag d. 14. januar 2020 Tilmeld dig her (LINK) OBS! Vi forbeholder os ret til at aflyse, hvis der er for få deltagere.

Kontakt

Vi besvarer spørgsmål om tilsynet hver dag mellem kl. 9 – 15. Derudover kan I sende os en mail med jeres spørgsmål.

Telefon: 41 71 74 12
Epost: tilsyn2020@sa.dk

Vi anbefaler, at I deltager i informationsmødet, hvis I har spørgsmål til tilsynet.

Vejledninger

  Vejledning til spørgsmål om it-systemer (udkast)

Vejledning til spørgsmål om papirarkivalier (udkast)