Anmeldelse af skanning og digitalisering

Kommunale og regionale myndigheder, herunder f.eks. sygehuse, skal anmelde skannings- og digitaliseringsprojekter til Rigsarkivet. Der skal dog kun ske anmeldelse, hvis dokumenterne efter indskanning/digitalisering ønskes kasseret.

Vi har i øjeblikket problemer med vores online skemaer. Hvis du har problemer med at sende skemaet, eller du ikke får en kvitteringsmail, kan du sende anmeldelsen i en mail til mailbox@sa.dk

 

Der skal ske anmeldelse af skannings- og digitaliseringsprojekter, som startes efter 26. juni 2013. Anmeldelse skal ske på Rigsarkivets anmeldelsesskema før projektet iværksættes.

Skema til anmeldelse af digitaliseringsprojekter finder du nederst på siden.

Lovgivning

Bekendtgørelse nr. 740 af 21. juni 2013 om anmeldelse af skanning og digitalisering af bevaringsværdige arkivalier i analog form i kommuner og regioner (PDF)

Vejledning

Vejledning til bekendtgørelse nr. 740 af 21. juni 2013 om anmeldelse af skanning og digitalisering af bevaringsværdige arkivalier i analog form i kommuner og regioner (PDF)